Dan före dopparedan

Ja då var snart dopparedagen här igen, så som varje år. Varför kallas det för dopparedagen föresten? nått jag inte lär få svar på antar jag haha.

Idag så har jag jobbat och varit på stan med Pecca. Hon köpte alla julklappar och jag köpte lite småsaker som jag hade kvar. Skulle även in på systembolaget, så ser vi att det är kö ända ut! När en person gick ut så fick en annan gå in haha, sjukt mycket folk. Men vi väntade en liten stund och såg sen att kön hade försvunnit så då gick vi in dit och handlade lite. Nu är iallafall ALLA julklappar klara och jag är några tusen fattigare.. Men jag tror att det blir en bra jul iallafall. Vad mer kan man begära än snö på backen & folk att vara med? Jag är iallafall nöjd. Jag har växt upp och lärt mig att paket inte är det viktigaste, det trodde jag aldrig att jag skulle göra för några år sen, då man låg vaken hela natten och väntade på att få smyga ner och öppna några klappar utan att mamma och pappa märkte. Våran bror gav oss uppdraget att väcka han när vi skulle ner och smygöppna. Det var tider det :)

Ikväll så ska jag & Amme till Granbo och sova där och kolla på Lottas uppesittarkväll, blir nog mys.
Ska även jobba imorgon så jag lånar mammas värdelösa bil till jobbet imorgon, får se om jag klarar mig från halkan eller inte. Sen efter det så blir det raka vägen hem till Granbo igen för att fira, äta julmat & kolla på Kalle.

Skriver kanske en snutt imorgon också om tiden tillåter, annars får ni alla ha en riktigt GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0