Sprutan

Jag & Pecca åkte för en stund sen till gamla sjukhuset där jag skulle få mig en liten spruta mot vanlig influensa, och det gick ju finfint. Sved lite när hon tröck i skiten men mer var det inte med det. Fick sitta kvar i 15 min för att se om allt hade gått bra, och visst hade det det. Pecca var så snäll och gjorde mig sällskap och fick vara väskbärare, haha!

Jag har tänkt å tänkt.. och nu har jag kommit fram till att jag inte tänker ta sprutan mot svininfluensan. Det är redan så många som har tagit den så smittorisken är inte så stor längre. Den fungerar tydligen inte på den nya muterade svininfluensan, och jag läste i tidningen idag att det är staten som tar ansvar om det händer något efter sprutan och inte dom som har tillverkat den.. då kan man ju fråga sig varför? Då känns det lite som att dom som gjort sprutan inte ens vet vad fan som kan hända. Och vaccinet är så jävla nytt så vem fan vet vad man får för biverkningar i framtiden? Man kanske inte får någon heller, men jag tar den risken iallafall.

Sitter hemma nu bara & väntar på att pappa ska komma & hämta mig så följer jag & Stekarn med till Granbo och sover där. Ska hjälpa mamma att slå in massa julklappar som jag gör varje år. Ska äta lite av mammas hemlagade mat också hoppas jag, den är alltid godast :) Och idag har jag äntligen fixat 1 julklapp iallafall! Det var på tiden. På måndag ska jag på stan med min lilla mamma och kolla runt lite, och så ska hon visa vad hon vill ha i paket. För en gångs skull så kan jag köpa nått hon faktiskt vill ha, och inte något skit som man kommit på i sista sekund haha. Så nu har jag Mamma, Mike & Helenas paket klar. Nu är det bara Pappa, Kris, Helena B & barnen kvar :) Kanske syrran också.. om hon är snäll.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kommer aldrig berätta om internet för då skrattar hela världen åt mig :O hahah ;) men som sagt, jag kan inte datorer.

2009-12-12 @ 12:17:58
URL: http://fridaaxelialindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0