Blir galen på mig själv

Har suttit och läst runt på en massa bloggar och hemsidor för att hitta lite motivation och pepp på att kunna gå ner i vikt.. Och nu vet jag att ni är less på att läsa om mina stora planer på att gå ner i vikt som aldrig blir av haha, men det blir faktiskt lite pepp för mig själv när jag skriver, ett tag iallafall. Hittade en massa bra recept och tips och råd som jag ska försöka mig på att klara av. Får även lite tips och sånt av Malin, den duktiga jäveln! :)

1. Jag ska börja med att ha på mig en stegräknare varje dag, och målet med den är att gå minst 10000 steg om dagen.

2. På mina lediga dagar, dvs alla dagar utom torsdagar och fredagar så ska jag ta mig en timmes promenad (försöka varje dag iallafall) Påminnelse till mig själv: Ladda mp3n med ny & bra musik.

3. Jag ska skriva i min lilla almanacka allt jag gör osv, som en liten dagbok.

4. Jag ska skita totalt i chips, läsk, godis osv och om jag blir sötsugen så ska jag äta vindruvor eller morötter hähä.

5. äta mindre portioner, mer frukt, sallad och vatten och mer regelbundet.

6. Jag behöver verkligen pepp från andra. Om någon i min närhet ser att jag är påväg att äta godis eller något onyttigt eller bara är allmänt lat så vill jag faktiskt att ni ska säga åt mig! Jag har väldigt kass självdiciplin, just so you know. (snus gäller inte, annars blir jag mordisk)

7. Sätta upp målvikter.. tex 5 kg åt gången eller till och med mindre. Annars kommer det ju kännas ganska omöjligt.

8. INTE väga mig för ofta. Räcker väl med varannan eller var tredje vecka eller nå.

Nu i början blir det jävligt dåligt på matfronten då jag har så sjukt dåligt med pengar och knappt har råd för korv och makaroner, men ska börja med promenader iallafall så jag får in rutinen! Sen när jag får pengar, då kör jag igång med matrutinerna.

Blev så sjukt peppad när jag såg gamla bilder på mig själv så jag bara måste försöka en gång till, sista gången gillt liksom. Redan då tänkte jag att jag skulle gå ner i vikt? hur fan tänkte jag då, tänker jag nu. Då var jag ju smal, vägde fan 49 kg, det var liksom det jag vägde som standard innan jag började gluffsa i mig en massa skit, men var ändå sjukt onöjd med min vikt, förstår fan inte hur jag tänkte då! Skulle göra fan ALLT för att se ut så igen.

Näe nu är det fan slutskrivet om det här, punkt slut.

Kommentarer
Postat av: amanda

du har ju gått ner i vikt, du ser smalare ut nu. men alright mi ladi!!! vill du ha en bossig hitler efter dig som en hök, then you shall GET IT. ser jag så mycket som ett chipskorn vid dig så kommer jag haffa dig, jag kommer stå bakom varenda litet hörn och ha ett öga på dig. be afraid, be very afraid...

2011-02-17 @ 01:38:11
URL: http://amandag.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Vi kan peppa varandra! :)

2011-02-17 @ 07:15:33
URL: http://saranorell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0